Õppetöö

Õppetöö

Valjala Lasteaia tegevuskava koostamisel lähtume alushariduse riiklikust õppekavast, lasteaia õppekavast ning oma rühma laste arengutasemest ja nende individuaalsusest.

Lasteaias on loodud õpikeskkond, mis toetab kõikide laste õpihimu, on eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav. 

Individualiseerimise aluseks on järgmised tõekspidamised: 

  • ei ole kahte ühesugust last
  • lapsed lisavad õpetamisele ja õpitegevusele oma kogemused ja suhtumise, oskused ja õpistiilid
  • õpetajad arvestavad laste individuaalseid erinevusi

Lähtume J. Käisi üldõpetuse põhimõtetes, milleks on kodukandi looduse ja pärimuskultuuri ning kogu õpetuse sidumine ühtseks tervikuks. Lapsed on aktiivsed õppijad. Õpivõtted on sisuliselt seotud ja oskuste harjutamine samuti. Oluline on mängulisus. Organiseeritud tegevustes on täiskasvanu suunaja rollis. Lasteaed toetab lapse üldoskuste (enesekohaste, sotsiaalsete, mängu- ja õpioskuste) kujunemist.  

Lasteaias suunatakse laste enesehinnangu kujunemist nii, et lapsed julgevad ja tahavad elus ettetulevaid raskusi ületada ning ebaõnnestumiste korral ei anna alla. Oleme alustanud regulaarsete õuesõppe päevadega, mida toetab Loodusrada.  

Kasvamise ja arenemise aluseks on koostöö. Alushariduses tähendab see laste omavahelist koostööd ja täiskasvanutega suhtlemist. Lapse turvalisuse huvides on äärmiselt tähtis hea koostöö õpetajate ja lapsevanemate vahel. Oluline on sisekliima lasteaias. Koostöö üks üldisemaid eesmärke on lapse igakülgne arendamine, et kujuneks valmisolek õppimiseks ja iseseisvaks toimetulekuks igapäevaelus. Vanemate osalemine lasteaia tegevustes toob kasu nii lastele, peredele kui lasteaiale. Hoolekogu eestvedamisele toimuvad heategevuslikud laadad. Lapsevanemad valmistavad õppevahendeid ja toetavad tegevuste läbiviimisel.

Hariduslike erivajadustega arvestamine

Erivajadustega on laps, kelle võimetest, terviseseisundist, keelelisest ja kultuurilisest taustast ning isiksuseomadustest tingitud arenguvajaduste toetamiseks on vaja teha muudatusi või kohandusi lapse kasvukeskkonnas (mängu- ja õppevahendid, ruumid, õppe- ja kasvatusmeetodid jm) või rühma tegevuskavas. Lasteaias pööratakse tähelepanu erivajaduste varajasele märkamisele, et õigel ajal kaasata vajalikke spetsialiste (logopeed, psühholoog, eripedagoog). Vajadusel teeme koostööd Saaremaa Laste ja Perede Tugikeskuse  ja Rajaleidja keskuse spetsialistidega.